دختری که با بدنی برهنه و سوخته همه را متأثر کرده

دختری که با بدنی برهنه و سوخته همه را متأثر کرده

اولین وبسایت تفریحی شهرستان کنگاور با بیش از دوسال سابقه فعالیت

نقشه سایت

خانه
سئو کننده





آمار

    آمار مطالب
    کل مطالب : 2145 کل نظرات : 2227 آمار کاربران
    افراد آنلاین : 1 تعداد اعضا : 198 آمار بازدید
    بازدید امروز : 1120 بازدید دیروز : 0 ورودی امروز گوگل : 112 ورودی گوگل دیروز : 0 آي پي امروز : 373 آي پي ديروز : 0 بازدید هفته : 1277 بازدید ماه : 12194 بازدید سال : 34283 بازدید کلی : 130824 اطلاعات شما
    آی پی : 18.191.125.109 مرورگر : سیستم عامل : امروز :

    موزیک سایت


    نویسندگان

    امکانات جانبی

     تعرفه تبليغات   عضويت
    
    
    

    درباره ما

    كنگاور فان
    به کنگاور فان اولين وبسايت تفريحي شهرستان كنگاور با بيش از دوسال سابقه فعاليت خوش آمديد

    محل تبليغات شما


    دختری که با بدنی برهنه و سوخته همه را متأثر کرده

    به گزارش ایران ناز در هشتم ژوئن سال ۱۹۷۲، دهکده‌ کوچکی در ویتنام جنوبی به نام ترنک بنگ به دست نیروهای ویتنام شمالی افتاده بود، دختری نه سال به نام فان تی کیم فوک در آن زمان ساکن این روستا بودند و قصد داشتند با بقیه مردم و سربازان به جایی امن در ویتنام جنوبی بروند، اما یک خلبان ویتنام جنوبی، آنها را با سربازان طرف مقابل اشتباه گرفت و با بمب ناپالم به آنها حمله کرد، دو تن از اعضای خانواده کیم فوک به همراه دو نفر دیگر از ساکنان روستا در این جریان کشته شدند و پوست و لباس‌های دخترک هم به سختی سوخت و آتش گرفت، طوری که مجبور شد لباس‌هایش را پاره کند و از تنش خارج کند.
    دختری که با بدنی برهنه و سوخته همه را متأثر کرده!
    دخترک در جاده منتهی به روستا می‌دوید و فریاد می‌زد: خیلی داغه، دارم می‌میرم، آب می‌خوام، به من آب بدید.
    یک عکاس ۲۱ ساله خبرگزاری آسوشیتدپرس در آن زمان در محل حضور داشت، او صدای فریادهای دخترک را برداشت و عکسی برداشت که برای همیشه جاودان شد. این عکاس نیک اوت Nick Ut نام داشت. پسربچه سمت چپ در این عکس، فان تانگ تام، بردار کوچک کیم فوک است، دو بچه سمت راست او عموزاده‌های اویند. پشت سر او سربازان واحد ۲۵ ام ویتنام جنوبی دیده می‌شوند.

    عکس عالی‌ای بود، اما در مورد انتشار آن با توجه به برهنه بودن دخترک تردید وجود داشت، اما در آن زمان عکاس دیگری به نام هورست فاس که مسئول بخش عکاسی خبرگزاری بود، استدلال کرد که نباید با تنگ‌نظری جلوی انتشار این عکس را که بیان موجز وحشت و رضالت جنگ است را گرفت، عکس روز بعد منتشر شد و کاور روزنامه نیویورک تایمز شد. بدون نظر مساعد هورست فاس، که ماه پیش درگذشت و در یک پزشک در موردش نوشته‌ام، این عکس هیچگاه امکان انتشار نمی‌یافت.

     

    دختری که با بدنی برهنه و سوخته همه را متأثر کرده!

     

    دختری که با بدنی برهنه و سوخته همه را متأثر کرده!
    آن بیمارستان برای درمان سوختگی شدید کیم فوک مناسب نبود، به همین خاطر روزنامه‌نگاران برای انتقال دختر به بیمارستان مجهز آمریکایی اصرار زیادی کردند و بعد از تقلای زیاد دختر به بیمارستان آمریکایی در سایگون برده شد. کیم فوک وقتی بزرگ شد، پزشکی خواند، اما دولت کمونیستی ویتنام تمایل داشت از او به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کند، او مجبور شد که کالج را رها کند و به دهکده‌اش برگردد، در آنجا به صورت مرتب با روزنامه‌نگاران خارجی ملاقات کند و جلوی آنها نقش بازی کند و حرف‌هایی را که به او دیکته می‌شد بگوید، او به شدت تحت نظر بود و رنج می‌کشید.
    در سال ۱۹۸۲ او برای معالجات پزشکی به آلمان غربی رفت، با نظر مساعد نسخت‌وزیر وقت ویتنام، در سال ۱۹۸۶ او اجازه یافت که در کوبا به تحصیلات خود ادامه دهد. در کوبا او با یک دانشجوی ویتنامی دیگر که به نام بوی هوی توان آشنا شد، آشنایی که  به ازدواج  آنها در سال ۱۹۹۲ انجامید. آنها ماه عسلشان را در مسکو سپری کردند. اما در بازگشت، وقتی هواپیمای حامل آنها مشغول تجدید سوخت در کانادا بود، آنها از هواپیما پیاده شدند و پناهندگی سیاسی درخواست کردند که مورد قبول واقع شد. این زوج حالا در آژاکس در اونتاریو زندگی می‌کنند و دو فرزند دارند.
    در سال ۱۹۹۶، فوک با جراحانی که جانش را نجات دادند، ملاقات کرد. سال بعد او امتحان شهروندی کاندادا را با موفقیت گذراند و شهروند کانادا شد. در سال ۱۹۹۷، او در آمریکا بنیاد کیم فوک را تأسیس کرد که هدفش فراهم آوردن کمک‌های پزشکی و روانپزشکی برای کودکان قربانی جنگ است. بعدها همین بنیاد او وجه بین‌المللی به خود گرفت. درهمین سال، کیم فوک سفیر حسن نیت یونسکو  شد.

    در سال ۲۰۰۳، یک آهنگ‌ساز بلژیکی قطعه موسیقی را ساخت که در آلبومی منتشر شد و عواید آن به بنیاد فوک تخصیص یافت. در سال ۲۰۰۴، دکترای افتخاری حقوق دانتشگاه تورنتو به او داده شد. در همین سال، فوک در دانشگاه کانکتیکات در مورد زندگی و تجربه‌اش سخنرانی کرد و ابراز داشت که چگونه قوی بودن و دلسوزی و عشق به بهبودش کمک کرد. ذر سال ۲۰۰۹، رادیوی ملی آمریکا، برنامه‌ای از او  با عنوان مسیر طولانی بخشایش پخش کرد.

    قسمتی از صحبت‌های او در این برنامه:
    بخشش مرا از نفرت نجات داد. من هنوز جوشگاه‌های (اِسکار) زیادی در بدن دارم و بیشتر روزها درد شدیدی را تحمل می‌کنم، اما قلبم صاف و پاکیزه است. ناپالم، چیز خیلی قدرتمندی است، اما ایمان، بخشایش و عشق به مراتب قدرتمندتر هستند. ما درگیر هیچ جنگی نخواهیم شد اگر یاد بگیریم چکونه با عشق واقعی ، امید و بخشایش زندگی کنیم. اگر دختر کوچک این عکس توانسته این کار را بکند، از خودتان بپرسید که آیا شما هم قدر به این کار هستید؟

    کیم فوک حالا ۴۹ ساله است، جمعه هفته قبل در جریان میهمانی شامی به مناسبت چهلمین سال گرفته شدن این عکس تاریخی، اوبا عکاس -نیک اوت- و بقیه روزنامه‌نگاران، پزشکان و پرستارانی که او به او کمک کرده بودند، ملاقات کرد.

     

    دختری که با بدنی برهنه و سوخته همه را متأثر کرده!
     
     


    social code
    می پسندم نمی پسندم

    برای ارسال نظر به نکات زیر توجه نمایید 1-در نظرات خود از کلمات رکیک و زننده استفاده نکنید 2-نظرات خود را به زبان پارسی تایپ نمایید 3-از ارسال نظرات تبلیغاتی خودداری نمایید 4-نظرات خود را تنها در مورد مطلب بالا ارسال نمایید درصورت رعایت این قوانین نظر شما تایید خواهد شد

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:

    >

    اینستاگرام سایت

    کانال تلگرام سایت

    تبادل لینک هوشمند

      سيستم تبادل لينك هوشمند كنگاورفان


    برای تبادل لینک  ابتدا سايت ما را با عنوان كنگاورفان و آدرس
    kangavar-fun.ir   لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    محل تبليغات شما

    ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

    عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

    خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    آخرین نظرات کاربران

    علی - سلام ممنون میشم اگه مایل باشی با هم تبادل لینک کنیم - 1394/9/24
    ashkan - سلام دوست قدیمی خسته نباشی وبت همچنان عالی راستی یه لینک باکس حرفه ای طراحی کردم گفتم اول به کسانی که تبادل لینک کردیم بگم و یه آپشنایی بهشون بدم دوست داشتی یه سر به این ادرس بزن
    http://www.gholghole.ir/page/linkboxgholghole
    اگه دوست داشتی همکاری کنی یکی از لوگو ها رو تا یک سال رایگان + لینک ویژه تو رنک بالاها بهت میدم خوشحال میشم بیای - 1394/9/19
    میلاد - سلام دوست عزیز خسته نباشید ، راستش یه مدتی میشه که با هم دیگه تبادل بنر کردیم اما متاسفانه شما بنر ما را از سایتتتون حذق کردید ، لطفا دوباه بنر ما رو با آدرس زیر تو سایتتون قرار بدید تا بنر شما همچنان در سایت ما فعال باشد با تشکر



    http://rozup.ir/view/226756/1548074732.gif

    - 1394/7/29
    سلام دوست - سلام دوست عزیز اگر مایل بودید میتونیم برای مدتی تبادل بنر داشته بایشم. خیلی ممنون گلم
    http://8pic.ir/images/kwztig9ce86xinkust6t.gif

    - 1394/5/22
    میلاد - فوق العاده بود
    Admin: سلام دوست عزیز نظر لطف شماست - 1394/4/4/kangavar-f
    Milad - سلام دوست عزیز لطفا اگر مقدور است آدرس سایت ما را از www.mihanglory.rzb.ir
    به www.MihanGlory.ir و آدرس بنر ما را هم نیز به آدرس http://rozup.ir/view/226756/1548074732.gif
    تغییر دهید.
    ممنون
    - 1394/3/27/kangavar-f
    80love - بازم شرمنده
    مرسی - 1394/3/24
    مصطفی - نه اینطوری آمارم زیاد تفاوتی نمیکنه اگه امکانش هست لینک وبلاگ منو توی قسمت پاپ آپ بزار تا آمارم بالا بره خیلی ممنون - 1394/3/24
    مصطفی - منم همونی که بنرشو گذاشتی واقعا دستت درد نکنه آمارم همین جور داره میره بالا
    یه بنر از سایتت بده منم بزارم
    فعلا - 1394/3/24
    80love - سلام
    خوبی
    اقا شرمنده
    این بنر منو عوض کنید
    http://s6.uplod.ir/i/00611/nfs3z55pts1e.gif
    اینو بزارید
    بخدا شرمندم
    دمت گرم
    بازم شرمنده - 1394/3/24/kangavar-f